گروه صنعتی هفت

طراح و تولید کننده تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب

گروه صنعتی هفت

طراح و تولید کننده تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب

همه چیز در مورد زاج سفید

 یکی از نمک های بسیار کاربردی آلومینیوم  که به دلیل داشتن خاصیت انعقادی بسیار بالا،  در صنایع مختلفی از جمله تصفیه آب مورد استفاده قرار میگیرد، زاج سفید است. این ماده شیمیایی،  با نام های آلوم و سولفات آلومینیوم نیز شناخته میشود و پس از اکسید آلومینیوم، دومین ترکیب پر مصرف از عنصر آلومینیوم است.  شکل ظاهری زاج سفید، به صورت پودر یا کریستال های سفید رنگ و شفاف می باشد و فرمول شیمیایی آن به صورت  (Al2(SO4)3 )  شناخته می شود. سولفات آلومینیوم، ماده ای  غیر قابل اشتعال و احتراق می باشد که دارای طعم شیرین و تند و تیزی است و جرم مولکولی آن 342.131 گرم به ازای هر مول است.  این ماده،  به دلیل داشتن خاصیت انعقادی بسیار بالا،  در صورت ترکیب با آب، PH آب را به 2 رسانده و آن را اسیدی می کند اما در اتانول قابل حل نمی باشد. گروه صنعتی هفت؛ ارائه دهنده مواد شیمیایی تصفیه آب و فاضلاب، از برترین شرکتهای تولید کننده زاج سفید در ایران بوده و این ماده پر کاربرد را با درجه خلوص بالا و رعایت استانداردها ارائه می دهد.

نحوه تولید زاج سفید

زاج سفید، با روش های مختلفی تولید می شود که رایج ترین آن ها روش زیر است:

2Al(OH)3+3H2SO4→Al2(SO4)3+6H2O

فرمول بالا، نشان دهنده ی واکنش هیدروکسید آلومینیوم با اسید سولفوریک می باشد که این ترکیب باید در مخازن بسیار مقاوم نسبت به مواد خورنده همچون اسید سولفوریک صورت گیرد و پس از بدست آمدن ترکیب مناسب، ماده حاصل با آب رقیق گردد. در نهایت با انجام عملیات حرارت دهی پودر و کریستال های زاج سفید حاصل خواهد شد.

کاربردهای زاج سفید

 زاج سفید در صنایع مختلفی از جمله تصفیه استخرها، صنعت کشاورزی، پزشکی و صنایع داروسازی، صنعت رنگ رزی و کاغذ سازی و آتشنشانی  مورد استفاده قرار میگیرد. اما مهم ترین کاربرد این ماده شیمیایی در تصفیه آب و فاضلاب می باشد که به عنوان یک منعقد کننده قوی، موجب به هم چسبیدن ذرات جامد و در نتیجه ته نشینی در کف حوضچه های تصفیه خواهد شد و با این روش تا 99 درصد ناخالصی ها را از آب پاک میشوند. همچنین، از زاج سفید می توان جهت تولید محصولات بهداشتی و آرایشی مانند صابون ها و ژل ها، پاک کننده و تصفیه کننده روغن ها و چربی ها، صنایع تولید شکر، عامل ضد رطوبت در بتن، تولید گلیسیرین و به عنوان کاتالیست در تولید اتان و ... اشاره نمود.

ویژگی های زاج سفید

  • داشتن خاصیت جذب بسیار بالا
  •  منعقدکننده بسیار قوی
  • قدرت پایداری بسیار بالا در شرایط محیطی مختلف 
  • حلال در آب و پایدار در الکل
  • دمای ذوب 700 درجه سانتی گراد
  •  افزایش چسبندگی مواد خمیر کاغذ در صنعت کاغذسازی
  •  کاهش دهنده PH خاک در صنعت کشاورزی
  •  تثبیت کننده رنگ بر روی پارچه ها در صنعت رنگرزی 
  • به عنوان عامل فوم ساز در کپسول های اطفاء حریق 

قیمت زاج سفید

تعیین قیمت سولفات آلومینیوم  به عوامل مختلفی همچون درجه خلوص زاج بستگی دارد و  زاج هایی که بیشترین درجه خلوص را دارا می باشند، برای داروسازی مورد استفاده قرار گرفته و دارای قیمت گران تری می باشند. همچنین، ارزان ترین زاج ها که درجه خلوص پایین تری دارند، در آزمایشگاه ها مورد استفاده قرار می گیرند. گروه صنعتی هفت با بیش از 30 سال سابقه فعالیت در حوزه تولید تجهیزات صنعت تصفیه آب و فاضلاب، امکان خرید انواع مواد شیمیایی مورد استفاده در این زمینه را نیز فراهم نموده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گرید و درجه خلوص و ویژگی های فیزیکی و شیمیایی سولفات آلومینیوم ارائه شده توسط این گروه و سایر مواد مورد استفاده در این حوزه می توانید از مشاوره رایگان قبل از خرید که توسط کارشناسان گروه صنعتی هفت ارائه می گردد استفاده نمایید.

شماره های تماس : 02156541459 – 02156541457 


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد