گروه صنعتی هفت

طراح و تولید کننده تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب

گروه صنعتی هفت

طراح و تولید کننده تجهیزات تصفیه آب و فاضلاب

تصفیه آب

تصفیه آب به فرایندهایی گفته می‌شود که طی آن مواد شیمیایی نامطلوب، آلاینده‌های بیولوژیکی، جامدات معلق و گازها و… از آب آلوده حذف می‌شوند، تا قابل آشامیدن یا مصرف کشاورزیی گردد.تصفیه آب و فاضلاب مراحل پیچیده و مختلفی دارد و در این صنعت از دستگاهها و تجهیزاتی استفاده می شود که هر یک ساختار متفاوت و پیچیده ای دارند.برای تصفیه آب با توجه به مقدار ناخالصی و نوع آن، تجهیزات تصفیه آب مخصوصی نیاز است.در ادامه به بررسی این تجهیزات خواهیم پرداخت.

انواع تجهیزات تصفیه آب :

  • اولترافیلتراسیون UF: روش اولترافیلتراسیون ، با کمک فیلترهای میان تهی از جنس پلی پروپیلن ذرات معلق در آب با اندازه کمتر از 0.02 میکرون را به طور کامل حذف میکند.در مقدار آب تصفیه شده به دلیل نداشتن مخزن ذخیره سازی آب محدودیتی ندارد.
  • نانو فیلتراسیون NF: بر اساس غشای نیم تراوا عمل نموده و از نظر کارایی از اولترافیلتراسیون بهتر و از اسمز معکوس پایین تر است.تصفیه آب بدون نیاز به مواد شیمیایی،حذف کاتیون های چند ظرفیتی مانند کلسیم، آهن، سولفات، منگنز و نیترات از مهم ترین ویژگی های این روش میباشد.
  • آب شیرین کن RO: امکان بازگرداندن آب غلیظ به محیط زیست و یا استفاده مجدد از آب در دستگاه در این تجهیزات وجود دارد و نسبت به روش های دیگر اقتصادی تر میباشد.
  • .سختی گیر: مهم ترین دستگاه تصفیه آب است که انواع آن شامل؛سختی گیر رزینی، مغناطیسی،اسمز معکوس،الکترونیکی و فیلتر کربن میباشد.
  • هیدروسیکلون: در این تجهیزات،تصفیه آب تنها با انرژی داینامیک عمل کرده و موجب ته نشینی تا 95 درصد از ذرات جامد موجود در آب میگردد.هیدروسیکلون جزو ارزان ترین تجهیزات تصفیه آب میباشد.
  • فیلتر شنی: نصب، نگهداری و تعمیر آسان و قیمت ارزانی دارد.همچنین دارای قدرت تصفیه آب بالا با حذف ذرات بیشتر از 100 میکرون میباشد.
  • دیونایزر: این تجهیزات موجب تولید آب بدون یون با درجه خلوص بالا (بیش از 99 درصد) شده و دارای مصرف برق پایینی میباشد.در آب مقطر گیری،سرم سازی،صنایع پزشکی،کارخانجات دارویی،صنایع آبکاری و... کاربرد فراوانی دارد.
  • دی اریتور (هوازدا): در این دستگاه،گازهای نامحلول اکسیژن و کربن دی اکسید از آب ورودی به بویلر حذف می گردد و باعث میشود تا میزان اکسیژن نامحلول در آب و کربن دی اکسید کاهش پیدا کرده و در نهایت از خوردگی دیواره های دیگ بخار بویلر جلوگیری شود.
  • فیلتر کربنی: جذب مواد آلی موجود در آب توسط کربن های فعال اساس کار این روش است.حذف کدورت، بو و طعم آب یکی از اصلی ترین وظایف در نظر گرفته شده برای فیلتر های کربن فعال شده می باشد و به همین خاطر در سیستم های تصفیه آب خانگی، استخر و حتی تصفیه فاضلاب های صنعتی کاربرد گسترده ای دارد.
  • پکیج کلر زنی: شامل پمپ کلریناتور، مخزن پلی اتیلن، شفت استیل با پوشش پلی اتیلن، لوله کشی، شاسی فلزی ضد زنگ و تابلو برق می باشد که در مجموع خروجی آن آب گندزدایی شده و بدون باکتری خواهد بود.
  • هوزینگ فیلتر کارتریج: مجموعه ای از مخزن استوانه ای شکل و چند فیلتر کارتریجی در داخل آن است که بیشتر در مرحله پیش تصفیه سیستم های تصفیه آب با روش اسمز معکوس کاربرد دارد و قادر به حذف ذرات معلق در آب و سایر سیالات میباشد.

توجه داشته باشید که ساخت تجهیزات تصفیه آب به خصوص در ابعاد وسیع احتیاج به دانش فنی ،ابزار و تجربه دارد.گروه صنعتی هفت تمامی زیر ساختها در زمینه تولید تجهیزات تصفیه آب را داشته و آماده ارائه خدمات به شماست.در پست های آینده به بررسی کامل هر یک از انواع روش های تصفیه آب ذکر شده در گروه صنعتی هفت خواهیم پرداخت.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد